• Facebook

Socialmedia campagne met creatieve content

Rotterdam december 2014

Voorafgaand aan het Bokbierfestival kreeg Eudokia Internet & Design de opdracht van het Bokbierfestival om via Social Media zo veel mogelijk mensen te bereiken om het komende festival onder de aandacht te brengen. In plaats van een groot budget te reserveren voor advertenties op Facebook en Twitter is er voor gekozen om met creatieve content een groot bereik te zoeken . Voorafgaand en tijdens het festival  heeft Eudokia Internet & Design de posts op Facebook en Twitter verzorgd. De laatste 10 dagen werd er dagelijks een teaser geplaatst die op een grappige manier het aftellen tot het festival in beeld bracht.

De resultaten van de online campagne waren bijzonder succesvol. Het aantal volgers op Twitter groeide met 30% en op Facebook kreeg het festival er zelfs meer dan 1000 likes bij. Het bereik liep in de laatste week zelfs op tot 4687 views per dag. Het was dan ook geen verassing dat het festival op de populaire dagen zoals vrijdag en zaterdag bomvol zat. In de avonduren stonden er zelfs grote rijen buiten te wachten op het Damrak. In totaal zijn er ruim 10.000 bezoekers op het festival geweest. De Facebook pagina van het bokbierfestival is hier te bekijken: https://www.facebook.com/pintbokbierfestival

Met deze campagne hebben we maar weer eens aangetoond dat goede en creatieve content vanzelf wordt geapprecieerd door de social media gebruikers. Dit levert kwalitatief veel betere Likes op dan die van advertenties. Daarnaast zorgt het voor een positieve houding ten opzichte van uw organisatie.



Wilt u ook creatieve en waardevolle content creëren voor uw social media? Neem dan contact op met Eudokia Internet & Design op telefoonnummer 010-4660272. Wij zijn niet bang voor een proefperiode om onze waarde te bewijzen.