• Facebook

Socialmedia campagne met creatieve content

Rotterdam december 2014

Voorafgaand aan het Bokbierfestival kreeg Eudokia Internet & Design de opdracht van het Bokbierfestival om via Social Media zo veel mogelijk mensen te bereiken om het komende festival onder de aandacht te brengen. In plaats van een groot budget te reserveren voor advertenties op Facebook en Twitter is er voor gekozen om met creatieve content een groot bereik te zoeken . Voorafgaand en tijdens het festival  heeft Eudokia Internet & Design de posts op Facebook en Twitter verzorgd. De laatste 10 dagen werd er dagelijks een teaser geplaatst die op een grappige manier het aftellen tot het festival in beeld bracht.

De resultaten van de online campagne waren bijzonder succesvol. Het aantal volgers op Twitter groeide met 30% en op Facebook kreeg het festival er zelfs meer dan 1000 likes bij. Het bereik liep in de laatste week zelfs op tot 4687 views per dag. Het was dan ook geen verassing dat het festival op de populaire dagen zoals vrijdag en zaterdag bomvol zat. In de avonduren stonden er zelfs grote rijen buiten te wachten op het Damrak. In totaal zijn er ruim 10.000 bezoekers op het festival geweest. De Facebook pagina van het bokbierfestival is hier te bekijken: https://www.facebook.com/pintbokbierfestival

Met deze campagne hebben we maar weer eens aangetoond dat goede en creatieve content vanzelf wordt geapprecieerd door de social media gebruikers. Dit levert kwalitatief veel betere Likes op dan die van advertenties. Daarnaast zorgt het voor een positieve houding ten opzichte van uw organisatie.



Wilt u ook creatieve en waardevolle content creëren voor uw social media? Neem dan contact op met Eudokia Internet & Design op telefoonnummer 010-4660272. Wij zijn niet bang voor een proefperiode om onze waarde te bewijzen.



Teksten schrijven voor een nieuwe website

Rotterdam september 2014

Een websitebezoeker is streng maar rechtvaardig en wil in een oogopslag weten waar de site over gaat. Als een bezoeker niet binnen enkele seconden het gevoel heeft dat een website iets voor de bezoeker kan betekenen is die vertrokken. In eerdere blogs hebben we al het belang van fotografie en vormgeving besproken. De teksten zijn minstens zo belangrijk. De bezoeker scant de koppen, foto’s en bijschriften razendsnel af en besluit dan eventueel de bovenste regels te gaan lezen. Het is dus een kunst om de inhoud daarna aantrekkelijk te houden.

tekst nieuwe website rotterdam

Tips voor goede webteksten

  1. Kom direct ter zaken
  2. Schrijf in korte, duidelijke zinnen
  3. Houd de zoekvraag van de bezoeker voor ogen
  4. Probeer verschillende teksten uit en meet de resultaten
  5. Zorg voor een goede opbouw met koppen, intro, en afsluiting.

Aanzetten tot actie

Na het lezen van de eerste zin moet duidelijk zijn wat de boodschap van de pagina is. Probeer na te denken over de verwachting en het doel van de bezoekers. Waarom is een bezoeker op je site gekomen en wat hoopt deze daar te vinden. De koppen in de tekst moeten de bezoeker aansporen om te gaan lezen. Er zijn verschillende marketingformules voor het schrijven van een goede tekst die uiteindelijk aanzet tot actie. De meest bekende is de AIDA formule. De letters staan voor Attention, Interest, Desire en Action; kortom trek de aandacht, wek interesse, laat de klant verlangen naar een product of dienst en zet aan tot actie.

Wil je een website laten maken met goede webteksten? Maak een vrijblijvende afspraak voor een gesprek of vraag een vrijblijvende offerte op.



 Heeft u interesse? Neem daan contact met ons op via telefoon 010 - 4660272.

 


Website HebbesSupport online

nieuwe website lateen maken HebbesSupport

Voor HebbesSupport hebben we na het ontwerp van een nieuw logo en huisstijl nu ook de website opgeleverd. De website is in een CMS gemaakt zodat de medewerkers zelf de inhoud kunnen aanpassen. Daarnaast zijn alle gebruikte technieken weer volledig geoptimaliseerd voor Google zodat de website goed gevonden zal worden. Daarnaast is er rekening gehouden met de smartphone gebruikers omdat de website responsive is opgezet. De nieuwe website van HebbessSupport is hier te bekijken: www.hebbessupport.nl

 



 Heeft u interesse? Neem daan contact met ons op via telefoon 010 - 4660272.


Het belang van fotografie in webdesign

fotografie webdesign

Rotterdam 18-08-2014
Foto's geven een website persoonlijkheid en emotie. Wanneer we de juiste snaar raken met een foto zal dat de bezoekers doen verlangen naar de aangeboden producten of diensten. Tevens kan de fotografie in het webdesign de aandacht trekken en de attentiewaarde van de website dus verhogen. De fotografie van een internetsite kan dus de perfecte manier zijn om te verbinden met je doelgroep. 

Deze tekst geeft al aan hoe belangrijk de fotografie is binnen het webdesign. Zonder ondersteuning van een voorbeeld blijft het een stukje tekst zonder overtuiging. We hebben daarom een paar voorbeelden van inspirerende websites op een rij gezet. Deze websites hebben perfect gebruik weten te maken van fotografie.

Top 5 fotografie in webdesign:


1. https://www.hughesestatesales.com

2. http://www.endswellcollection.com

3. http://upbookings.com

4. http://room11.com.au

5. http://www.benoitchalland.com

 

Zoals je ziet zijn de foto's bepalend voor het ontwerp van de websites. Het maakt nieuwsgierig naar het bedrijf achter deze website. De voorbeelden tonen aan dat 1 foto meer zegt als 150 woorden.

 


 Heeft u interesse? Neem daan contact met ons op via telefoon 010 - 4660272.


Tips voor een goed logo ontwerp

Het logo van een bedrijf zegt vaak veel over de ondernemer. Onbewust plaatsen we een bedrijf in allerlei categorieën op basis van de eerste indruk van het logo. Dat heeft met de gebruikte kleuren en het lettertype te maken en vormen die al dan niet in de mode zijn. Het is niet voor niets dat grote ondernemingen soms miljoenen uitgeven aan het restylen van een logo, terwijl de gewone man op straat het verschil amper ziet tussen het oude en nieuwe logo.

Naast de typografie (lettertype) en kleuren wordt er vaak gekozen voor een illustratie bij de tekst. Het kan handig zijn als aan dit plaatje te zien is wat een onderneming doet. Veel ondernemingen hebben echter een veel te uitgebreid pakket aan diensten of producten om dat allemaal in 1 plaatje uit te drukken. Het is dan beter om het logo uniek te maken door het juiste gebruik van typografie en kleuren. Eventueel aangevuld met algemene vormen.

Voordat je besluit een logo te laten maken moet je een globale marketingstrategie op papier of in elk geval goed in je hoofd hebben. Is jouw product of dienst uniek, goedkoop of duur, wie is je doelgroep en meer van dat soort vragen. Op het moment dat je dat helder voor ogen hebt is het proces van het logo ontwerpen succesvoller. De vormgever heeft die informatie nodig om een passend ontwerp te maken dat aansluit bij jouw marketingstrategie.

Als het logo naar tevredenheid is ontworpen moet er ook nog een huisstijl worden vastgelegd zodat alle communicatiemiddelen, van nieuwe website tot folders, allemaal dezelfde uitstraling krijgen.

Wil je een nieuw logo laten ontwerpen en zou je een vrijblijvend gesprek willen? Maak dan een afspraak bij ons in Rotterdam of bij jouw bedrijf.

 



 Heeft u interesse? Neem daan contact met ons op via telefoon 010 - 4660272.