• Facebook

Ontwerp nieuwe advertenties

We hebben nieuwe advertenties mogen maken voor Polikliniek de Blaak. Deze campagne is gericht op de mogelijkheid tot behandeling van kalknagels op de vestiging in Tilburg. Naast de printcampagne hebben we ook het online gedeelte verzorgd. 

ontwerp advertentie


Goedkoop online drukken of toch liever vakwerk?

Professioneel drukwerk voor visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. De prijzen in de drukkerswereld staan enorm onder druk door de opkomst van goedkope online drukkerijen. Helaas kan online drukwerk ook tot teleurstellingen leiden. Een slechte kwaliteit of enorme kleurverschillen tussen de visitekaartjes en briefpapieren. Het is dagelijkse praktijk en wat kun je er achteraf aan doen? Uiteindelijk is drukwerk nog altijd vakmanschap. Wij werken daarom alleen samen met vakkundige drukkerijen in Nederland. Daar betaal je iets meer voor maar je mag dan ook kwaliteit verwachten.

Milieu en arbeidsomstandigheden

Goedkoop drukwerk komt vaak uit het verre buitenland. Daar wordt namelijk niet zo nauw gekeken naar milieuschade en slechte arbeidsomstandigheden. Dat is natuurlijk altijd goedkoper omdat deze bedrijven niet aan alle eisen van onze Nederlandse overheid hoeven te voldoen. Maar wil je dat als ondernemer in deze tijd wel op je geweten hebben?  Bij Eudokia Internet & Design willen we dat in elk geval niet. Wij leveren alleen drukwerk dat volgens de Nederlandse milieurichtlijnen en arbeidsregels is geproduceerd. 

 

 

 



 Heeft u interesse? Neem daan contact met ons op via telefoon 010 - 4660272.


Mobielvriendelijke website of responsive?

Vrijwel elk bedrijf in Nederland heeft nu wel een website. Ooit laten ontwerpen door een internetbureau uit Rotterdam of ergens anders. Voor veel ondernemers is daarmee de kous af. De website functioneert als een online folder en aan de inhoud wordt vrijwel nooit iets gewijzigd. Het functioneert toch prima zo?

Wellicht lijkt de website nog goed zijn werk te doen, maar de wereld is ondertussen veranderd. Zo stelt Google nogal wat eisen aan een website om deze goed in de zoekresultaten te laten terugkomen. Websites in verouderde HTML of zonder aandacht voor SEO zullen op geen enkel zoekwoord meer naar boven komen. Daarover later meer op dit Blog.

Een andere verandering in de internetwereld is de internetgebruiker en zijn apparatuur. Waar vroeger alleen de desktop computer of laptop werd gebruikt om iets op internet op te zoeken daar wordt tegenwoordig steeds meer gebruik gemaakt van smartphone of tablet. De cijfers lopen nogal uiteen maar ergens tussen de 30 en 50% van al het internetverkeer in Nederland zal nu via de mobile devises (telefoon en tablet) verlopen.

Veel van de oudere websites worden op een mobieltje getoond alsof het op een desktop opent, alleen dan extreem verkleind. De menuknoppen zijn dan zo klein dat navigeren onmogelijk is. Alle internetbezoekers op zo’n website zullen daarom direct afhaken en dat kan omzet schelen als de concurrent wel een mobielvriendelijke of responsive website heeft.



Verschil tussen mobielvriendelijk en responsive webdesign

De termen mobiel vriendelijk en responsive worden nogal eens door elkaar gebruikt. Er zit echter wel een groot verschil tussen beide termen. Mobielvriendelijk is meer een praktische oplossing om een (deel van een) oude website toegankelijk te maken op een smartphone of tablet. Er wordt eigenlijk een tweede website gemaakt in een lay-out die geschikt is voor het telefoonscherm. Nadeel is dat deze website ook apart moet worden bijgehouden en wijzigingen dus 2x moeten worden doorgevoerd. Voordeel is dat dit een goedkopere oplossing kan zijn als de huidige website niet responsive te maken is en een nieuwe website laten maken niet gewenst is.

Responsive websites zijn gebouwd volgens een techniek die het gebruikte device zelf herkent en de inhoud van de site daarna in de juist lay-out vertoont. Dezelfde website ziet er dus anders uit op de desktop computer dan op de iPad of het mobieltje. Of een bestaande website nog eenvoudig om te zetten is naar responsive website hangt af van de gebruikte techniek en de complexiteit van de website. Als je een website hebt laten maken in een CMS systeem is de kans al groter. Wij kunnen uw site analyseren en bepalen of de website is om te zetten naar responsive.

Of je als ondernemer nu al je website moet laten aanpassen is een goede vraag. Binnen enkele jaren zullen er weer nieuwe technieken op de markt komen  zoals Google Glasses of de iWatch van Apple die wellicht weer aanpassingen vereisen. Responsive is echter responsive en zal dus ook in te stellen zijn voor vertoning op bijvoorbeeld je nieuwe Google bril. Zorg er daarom voor dat je niet te ver achter de feiten aan komt te lopen want anderen staan niet stil.

Wil je meer informatie over het responsive of mobielvriendelijk maken van je website? Neem dan contact op via telefoonnummer 010 - 4660272


Zoekmachineoptimalisatie

zoekmachineoptimalisatie vindbaar google seo

Heb je een mooie website laten maken en komt er niemand naar kijken? Heel frustrerend en voor veel ondernemers ook heel herkenbaar. Veel website bouwers en reclamebureau’s zijn nog van de oude stempel. De volledige focus ligt bij hen op de vormgeving terwijl de SEO geen aandacht krijgt.

In dit blog daarom wat extra aandacht voor SEO bij het maken van websites. SEO is een afkorting van Search Engine Optimalisation, in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie. Een goede SEO strategie zorgt ervoor dat een website goed gevonden wordt in Google op een aantal relevante zoekwoorden. Hoe meer mensen een website bezoeken hoe groter de kans op een order. Zo simpel is het. Zoekmachineoptimalisatie is echter helemaal niet zo eenvoudig.

Website laten maken die goed gevonden wordt in Google

Voordat een ondernemer een (nieuwe) website laat maken zou hij zich af moeten vragen wat de doelstelling is van de website. Voor kleinere ondernemers in de dienstverlening is de website soms niet meer dan een online folder/brochure. Meer voor bestaande klanten die zo eenvoudig toegang hebben tot bepaalde informatie zoals de N.A.W. gegevens of bepaalde instructies. Voor hen is zoekmachineoptimalisatie niet belangrijk. Maar voor de meeste ondernemers is de website de belangrijkste marketingtool om nieuwe klanten te trekken en bestaande klantrelaties uit te diepen. SEO is dan van doorslaggevend belang.

Hoe werkt SEO?

Om een website goed gevonden te laten worden in Google moeten een aantal essentiële zaken geregeld zijn. Ten eerste moet de techniek juist zijn. W3C standaard is daarvan een goed voorbeeld. Een website in CMS (Content Management System) is over het algemeen ook beter. De gebruikte codes moeten in elk geval van deze tijd zijn. Websites geschreven in oude HTML code zullen over het algemeen niet snel meer naar boven komen in de zoekresultaten van Google.

Verder zijn er nog een aantal zaken die geregeld moeten worden om de website optimaal te maken voor de zoekmachines zoals een koppeling met Social Media en goed opgezette pagina inhoud. Als dat allemaal in orde is kan er ingezoomd worden op specifieke zoekwoorden. Vrijwel elk bedrijf heeft een aantal woorden waarop klanten zoeken om bij zijn producten te komen. Voor een gereedschapswinkel zouden dat woorden als hamer, tang en schroevendraaier kunnen zijn. Een kartonfabriek kan kiezen voor een woord als ‘verhuisdozen’ of een woordcombinatie als ‘kartonnen verpakkingen’.


Wanneer SEO specifiek en op juiste wijze wordt ingezet op een zoekwoord, zal de website van dit bedrijf hoger te vinden zijn in de zoekresultaten van Google. Vooral de eerste pagina (10 resultaten) in Google zijn van belang. Wanneer de concurrentie groot is en het zoekvolume ook dan kan ook de top 20 nog aantrekkelijk zijn. De resultaten daarbuiten worden echt zelden aangeklikt.

Hoewel er nog meer zoekmachines zijn (BING) is Google eigenlijk de enige die van belang is gezien het overgrote marktaandeel.

Om een reëel beeld te krijgen van de positie van jouw site in Google is het van belang om anoniem zoeken te gebruiken in je webbrowser (Internet Explorer bijvoorbeeld). Anders komt je eigen site veel hoger in de resultaten uit dan bij alle andere mensen in jouw regio. Dat heeft te maken met het feit dat Google onthouden heeft dat jij vanaf jouw computer vaker op die specifieke site (jouw site in dit geval) kijkt en daaruit heeft opgemaakt dat daar voor jou relevante informatie staat. Als service zet Google jouw site  dan hoog in jouw resultaten, maar daar heb je dus eigenlijk niets aan als het om het aantrekken van klanten gaat. Het vertekent de ware positie.

Wil je meer weten over zoekmachineoptimalisatie? Neem gerust contact met ons op. Wij maken mooie websites met aandacht voor SEO. Mooi en functioneel dus.


Poster ontwerp Bokbierfestival

Voor het Bokbierfestival in Amsterdam hebben wij deze poster ontworpen. Naast de poster is ook het logo ontwerp van ons en zullen we de gehele communicatie van het festival voor onze rekening nemen. De poster komt in alle aangesloten horeca te hangen.

poster ontwerp Bokbierfestival Amsterdam