• Facebook

Eigen ontwerp ideeënbussen en zuil voor flessenbonnetjes

We zijn bijzonder blij met onze nieuwe lijn houten ideeënbussen. Het ontwerp is gemaakt door onze eigen studio en ook de productie gebeurt in eigen beheer. Deze ideeënbussen zijn dus nergens anders verkrijgbaar.

ideeënbus van houtOntwerp van ideeënbussen

Bij het tot stand komen van dit ontwerp van deze ideeënbus is rekening gehouden met de wensen van onze klanten. Het formaat is voor veel klanten belangrijk. De houten ideeënbus is precies groot genoeg om voldoende formulieren of kaartjes te verzamelen. Bovendien valt de ideeënbus door zijn formaat goed op. Een andere belangrijke eigenschap is het formaat van de gleuf. In dit ontwerp is gekozen voor een gleuf waar A5 kaartjes doorheen passen. De box is afsluitbaar met de bijgeleverde hangslotjes. De uitraling van het ruwe hout geeft een robuuste stoere aanblik. Bovendien is de ideeënbus van blank hout duurzaam en klimaatneutraal.

Kleuren voor de ideeënbus

De Ideeënbus kan ook geleverd worden met een verflaag. Standaard in de webwinkel bieden we de witte variant maar maatwerk is ook mogelijk. Alle kleuren verf zijn mogelijk tegen een meerprijs voor de werkzaamheden. Naast dekkende werf is het ook mogelijk om de box te voorzien van een beits.

flessenbonnenactieInzamelbox voor flessenbonacties

Nog een product van onze ontwerpstudio: De zuil voor flessenbonnen, statiegeldbonnen en embalagebonnen. Deze inzamelzuil is 100 centimeter hoog en voorzien van een slotje. De inzamelbox is zowel te koop als te huur. Ideaal als je van een supermarkt voor een aantal weken een actie mag inzetten voor jouw goede doel. Neem contact op met de Ideeënbusshop om te vragen naar de mogelijkheden en een periode te reserveren. De ervaring is dat een statiegeldactie bij een flesseninleverpunt van de supermarkt de eerste weken enkele honderden euro's per week opleveren. Na enkele weken wordt de opbrengst minder.

Nieuwe ontwikkelingen

Onze studio blijft niet stil zitten. We zijn druk bezig met het ontwikkelen van nog veel meer ideeënbussen. Houd daarom onze websites goed in de gaten en als je speciale wensen heb dan kun je dat altijd laten weten. Wellicht kan onze studio een ontwerp op maat maken.

 

website: ideeenbusshop.nl


Organisatie van informatieavond over lipoedeem

Voor Polikliniek de Blaak hebben wij opnieuw een informatieavond mogen organiseren over lipoedeem. Deze keer koos de kliniek voor een locatie in het oosten van het land. Eudokia Internet & Design heeft de gehele organisatie verzorgd. Als locatie hebben we gekozen voor Van der Valk Hotel Duiven vanwege de goede bereikbaarheid en parkeermogelijkheden. 

Voorafgaand aan de informatieavond hebben wij door middel van Facebook en Instagram bekendheid gegeven aan het evenement. Daarnaast hebben we beroepsverenigingen zoals die voor de huisartsen, huidtherapeuten en fysiotherapeuten aangeschreven met het verzoek dit onder de leden bekend te maken. Dit is ook gebeurt en dat heeft geresulteerd in een uitverkochte zaal van 100 bezoekers.

De catering is door het hotel verzorgd. Het drukwerk, de presentaities en de techniek is door Eudokia verzorgd en natuurlijk stond er een kartonnen brievenbus klaar voor de patiënten die een afspraak wilde maken. 

Na afloop waren zowel de artsen van de kliniek als de bezoekers zeer tevreden over de organisatie. De kliniek heeft Eudokia verzocht om op zoek te gaan naar een nieuwe locatie in Nederland voor de volgende informatiebijeenkomst.

 

infoavond duiven

foto: Stefan Schot, eigenaar van Eudokia Internet & Design staat voor een volle zaal in Duiven.

 

Evenement: Informatieavond over lipoedeem

Locatie: Duiven (nabij Arnhem)

Aantal bezoekers: Uitverkocht (100 bezoekers)


restyle website Lyceum Kralingen

Lyceum Kralingen was toe aan een nieuwe uitstraling. Buro Tank uit Rotterdam heeft een nieuw logo ontworpen en ook de daarbij horende huisstijl. Eudokia Internet & Design heeft vervolgens de oude website van Lyceum Kralingen veranderd in de nieuwe uitstraling. De samenwerking tussen Lyceum Kralingen, Buro Tank en Eudokia Internet & Design heeft geleid tot de nieuwe website: Lyceum Kralingen

 

lyceum kralingen


Betrek je medewerkers bij de organisatie met een ideeënbus

Een bedrijfsuitje en regelmatig vergaderen; het zijn de standaard manieren om medewerkers bij de organisatie te betrekken. Medewerkers die vol goede ideeën zitten maar hoe krijg je ze eruit? We hebben op deze pagina een aantal tips over het gebruik van een (digital) ideeënbus.

Uitleg over ideeënbus

Als je besluit een ideeënbus neer te zetten dan is de eerste stap die je moet zetten de uitleg. Medewerkers willen precies weten wat er met de ingevulde kaart gebeurt nadat deze in de box hebben achtergelaten. Er zit een groot verschil in een anonieme suggestie of een suggestie met naam en toenaam. Voor beide valt iets te zeggen en bij beide zijn de soort input verschillend. Bij een anonieme suggestie kan de werknemer weinig gebeuren. Zolang de tip niet overduidelijk terug te leiden is tot de medewerker natuurlijk. Anoniem durft een mederwerker natuurlijk veel meer te zeggen en dat biedt ook kansen. Daartegenover staat een actie waarbij je medewerkers beloont die een goed idee inbrengen. Een prijsvraag als het ware. Die extra stimulans kan ervoor zorgen dat een medewerker toch de moeite neemt om dat idee in te brengen terwijl die dat niet zou doen zonder beloning. 

Daarnaast is het goed om meteen duidelijk te maken wat er met de ingebrachte ideeën gebeurt en wanneer. Transparantie is belangrijk en de belofte dat er in elk geval iets met de suggestie gedaan wordt ook. Medewerkers zijn vaak bij voorbaat sceptisch over het management als het gaat om het uitwerken van ingebrachte ideeën. Zorg daarom dat er een openbare lijst komt met ingebrachte ideeën en wat daarmee gedaan is. Gebruik ook een sluitingsdatum en een publicatiedatum vooraf zodat het niet uit beeld verdwijnt na verloop van tijd.

ideeenbus foto

Actieve promotie

Zet de ideeënbus op een prominente plek neer, of nog liever op meerdere plekken. Misschien ook ergens waar juist niet te veel mensen komen zodat ook een verlegen medewerker een idee durft in te leveren. Maak ook reclame voor de actie. Stuur niet alleeen een mail naar ALL maar zet ook een stukje in de interne nieuwsbrief. Hang posters op en bespreek het in verschillende vergaderingen. Zorg dat het leeft en maak van je collega's gemotiveerde verbeteraars.

Uitwerking

Kies een datum waarop je de ingebrachte ideeën gaat uitwerken. Zet alle ingebrachte ideeën op papier en bespreek deze in een managementvergadering. Het is belangrijk om de ideeën met meerdere mensne te bespreken. Wat voor jou een onnodige verbetering lijkt kan voor een ander juist het beste idee van allemaal zijn. Daarnaast geeft het naar de anderemedewerkers een signaal dat er serieus mee omgegaan wordt. Je hoeft natuurlijk niet alle ideeën in de praktijk te brengen maar beargumenteer wel waarom je voor het ene idee gekozen hebt en niet voor het andere. Als je een keuze gemaakt heb kun je dit meteen publiceren. Zo gaat de voorgenomen verbetering ook meer leven. Zowel bij de persoon die het ingebracht heeft als bij andere medewerkers. Het kan goed zijn dat er nog hele goede aanpassingen of aanvullingen worden ingebracht. Transparantie en duidelijkheid zorgen voor een goed gevoel bij de actie.

Evalueer de uitwerking

Na de keuze voor een of enkele ideeën worden deze uitgewerkt en in de praktijk gebracht. Verandering is altijd moeillijk maar omdat het idee vanuit de organisatie zelf komt is de kans groot dat er meer draagvlak voor is. Kies ook meteen een datum waarop je de verbeteringen evalueert met medewerkers en management. Vaak is dat weer een nieuw moment om met nieuwe suggesties voor verbetering te komen. Zo haal je het maximale resultaat uit jouw actie met een ideeënbus.

Digitaal of een echte box

Het is natuurlijk heel modern om een digitale ideeënbus op te zetten. Wij raden je aan om het beide te doen. Dus zowel een digitale ideeënbus via intranet of de eigen website en een of meer fysieke boxen binnen het bedrijf. Met een fysieke box maak je ook meteen reclame voor jouw actie en het voelt prettiger als je anoniem een suggestie wil inbrengen. Digtiaal is makkelijk maar het wordt ook makkelijk vergeten. Doe gewoon alle twee en je haalt maximaal rendement voor de gewenste verbetervoorstellen.

 

ideeenbusfoto ideeenbus karton

Te bestellen op www.ideeenbusshop.nl

 


Bekendheid geven aan ziektebeeld

Voor Polikliniek de Blaak hebben wij een bewustwordingscamagne verzorgd voor de aandoening lipoedeem. 

De opdracht:

Lipoedeem is nog een onbekende aandoening waar veel mensen last van hebben. Ook in de medische wereld is de aandoening nog weinig bekend waardoor de diagnose niet altijd wordt gesteld. Zorg daarom voor een campagne die mensen bewust maakt van de symptomen van lipoedeem. 

Onze campagne:

Op de website van de kliniek hebben wij een zelftest geplaatst waar patiënten in 4 korte vragen duidelijkheid kunnen krijgen of ze lipoedeem zouden kunnen hebben. De zelftest is via social media gepromoot. Heel gericht zijn de symtomen zoals de extra dikke benen onder de aandacht gebracht.

Het resultaat:

In korte tijd hebben ruim 19.000 mensen de zelftest ingevuld. Meer dan 16.000 mensen zijn daarna de informatiepagina gaan lezen. Ruim 100 personen hebben daarna een afspraak gemaakt op het spreekuur voor een diagnose. De zelftest is hier te vinden: ZELFTEST

Wilt u ook zo'n succesvolle campagne? Maak dan een afspraak op telefoonnummer 010-4660272